понеділок, 25 травня 2020 р.

Дистанційне навчання під час карантину


 26.05
Українська мова
8 клас
Тема: « Повторення  в кінці року відомостей про словосполучення й просте речення. Узагальнення вивченого протягом року»
https://www.youtube.com/watch?v=Rl6CPvZtkc4 – 8 клас. Українська мова. Словосполучення і речення
— Відредагуйте речення. Запишіть правильний варіант.
1. Даруючи книгу товаришеві, йому було приємно.
2. Перескакуючи через кропиву, вона, звичайно, його обпекла.
3. Блукаючи лісом, учнями було зібрано матеріал до твору.
4. Відчиняючи вранці вікно, по-перше, видно ряд квітучих вишень.
5. Столітній дуб зацікавив хлопців, перебуваючи на екскурсії.
6. Працюючи надворі, стало раптом дуже холодно, незатишно.
Робота з підручником на ст.169
Виконання вправ: 5,6 (письмово)
Д/з: Завдання на літо. Скласти твір-роздум про те, які знання ви хотіли б здобути в наступному навчальному році, що нового почути й пізнати на уроках  української мови в 9 класі.
26.05
Українська мова
11 клас
Тема: «Сфера поширення і головне призначення епістолярного стилю. Основні мовні стильові засоби епістолярного стилю. Тематика листів. Офіційне й неофіційне листування. Побудова епістолярного тексту»
Епістолярний стиль — це стильовий різновид мови, який втілюється в таких проявах як листи та епістолярна творчість. Текст, написаний епістолярним стилем, може належати до різних сфер суспільної та індивідуальної свідомості людини та може бути стилістично неоднорідним. Не всі науковці вважають його самостійним стилем, а приписують його до підстилю  розмовного стилю.
Епістолярій — листування приватного характеру, що має історико-культурне значення. Епістолярний рід у літературі має свою давню історію і бере свій початок ще з античності. Зразками ранньої епістолярної літератури багаті грецька та римська літератури (листи ЦицеронаГораціяСенекиПлінія Молодшого та ін.)
Робота з підручником на ст. 263-264
Опрацювання таблиці на ст. 263
Виконання вправ: 791, 792 (усно)
Виконання вправ: 793, 794 (письмово)
Д/з: опрацювати тему 40, виконати вправу 795 (письмово)
26.05
Українська література
11 клас
Тема: «Марія Матіос»
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-tvorcist-marii-matios-247920.html - Презентація «Творчість Марії Матіос»
http://www.myshared.ru/slide/1339210/ - Письменник сучасності Марія Василівна Матіос Українська письменниця (поет, прозаїк, публіцист). Народний депутат України VII, VIII скликання. Лауреат Національ. презентація
Робота з підручником на ст.232-236
Виразне читання поезій на ст.233-235
Д/з: опрацювати  ст. підручника 232-236, дати відповіді на запитання на ст. 236 (усно)
26.05
Українська мова
5-А клас
Тема: «Тренувальні вправи»
Робота з підручником на ст. 198
Виконання вправи 533(письмово)
Д/з: опрацювати параграф 69, виконати вправу 534 (письмово)
26.05
Українська література
5-А клас
Тема: «Література рідного краю №4. ПЧ №4. Бесіда про самостійно прочитані твори. Рекомендація літератури для додаткового читання в 6 класі»
https://vseosvita.ua/library/urok-gra-besida-pro-tvori-so-vivcalisa-uprodovz-roku-j-viklikali-najbilse-zacikavlenna-4421.html - «Урок- гра. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше зацікавлення»
Список літератури із української літератури
для 6 класу
Микола Вороний. «Євшан-зілля»
Володимир Винниченко. «Федько-халамидник»
Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки»
Емма Андієвська. «Казка про яян», «Говорюща риба»
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки»
Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»
Леся Воронина. «Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку № 9»
Д/з: опрацювати список літератури на літо
26.05
Українська література
8 клас
Тема: «ПЧ №4. Бесіда про самостійно прочитані твори, що викликали найбільше зацікавлення. Література для читання влітку (рекомендації).
 Розминка (беруть участь усі гравці команд)
Завдання для першої команди
1. Хто є автором твору «Ирій»?
А) О. Назарук; б) В. Дрозд; В) В. Самійленко; г) Є. Дудар.
2. Твір, в якому порушена проблема влади грошей над людиною:
А) М. Коцюбинський, «Дорогою ціною»;
Б) О. Назарук, «Роксоляна»; в) 7. Карпенко-Карий «Сто тисяч»;Г) І. Франко, «Іван Вишенський». 
3. Про події історичної доби XVI ст. зазначається у творі:
А) І. Карпенко-Карого «Сто тисяч»; б) В. Самійленка «Ельдорадо»;
В) Л. Українки «Давня казка»; г) О. Назарука «Роксоляна».
4. Який із творів не є історичним?
А) Є. Дудар, «Червона Шапочка»; Б) О. Назарук, «Роксоляна»; в) І. Франко, «Іван Вишенський»; г) «Слово про похід Ігорів».
5. За жанровою спрямованістю «Давня казка» Л. Українки є: а) оповіданням; б) Поемою; В) віршем; г) новелою.
6. Твір, що є взірцем інтимної лірики:
А) І. Малкович, «Свічечка букви ї»; б) В. Підпалий, «Тиха елегія»; в) В. Самійленко, «Патріоти»; г) В. Сосюра, «Васильки».
7. Проблема символу гріхопадіння і порятунку через усвідомлення
покаяння характерна для:
А) Народної думи «Буря на чорному морі»; Б) «Слова про похід Ігорів»; в) пісень Марусі Чурай; г) пісні «За Сибіром сонце сходить».
8. До пісень про боротьбу проти соціального та національного гніту належить:
А) «За Сибіром сонце сходить»; б) «Зажурилась Україна»;
В) «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»; г) «Ой, Морозе, Морозенку».
9. Легендарною поетесою з Полтави вважають:
А) Марусю Богуславку; б) Лесю Українку; в) Марусю Чурай;
Г) Роксоляну.
10. Твір, що за жанровою спрямованістю не є повістю:
А) О. Назарчука «Роксоляна»; б) І. Карпепенка-Карого «Сто тисяч»; В) М. Коцюбинського «Дорогою ціною»; г) В. Дрозда «Ирій».
11. Пригодницький, романтичний сюжет має твір:
А) Л. Українки «Давня весна»;
Б) М. Коцюбинського «Дорогою ціною»;
В) Т. Шевченка «Минають дні, минають ночі»;
Г) В. Підпалого «Запросини».
12. До сучасних виконавців народних дум належить:
А) В. Нечема; Б) Г. Гончаренко; в) О. Вересай; г) М. Кравченко. Примітка. За кожну правильну відповідь встановлюється 1 бал.
Завдання для другої команди
1. Хто є автором твору «Віють вітри, віють буйні»?
А) Л. Українка; б) І. Карпенко-Карий; в) Маруся Чурай; Г) І. Франко.
2. Давньоруською пам'яткою, перлиною українського ліро-епосу вважають:
А) народну думу «Маруся Богуславка»; б) «Слово про похід Ігорів»;
В) пісню М. Чурай «Ой не ходи, Грицю...»;
Г) народну пісню «Максим козак Залізняк».
3. Твір, який називають химерним:
А) М. Коцюбинського «Дорогою Ціною»;
Б) І. Малковича «З янголом на плечі»; в) В. Дрозда «Ирій»;Г) В. Сосюри «Сад».
 4. Пісня про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками:
А) «За Сибіром сонце сходить»; б) «Зажурилась Україна»;
В) М. Чурай «Заст. Встали козаченьки»; г) «Чи не той то Хміль».
5. До сатиричної оповіді належить твір:
А) Є. Дудара «Слон і мухи»; Б) О. Назарчука «Роксоляна»; в) І. Малковича «Музика, що пішла»; г) Б. Олійника «Ринг».
6. Герой якого твору тікає від неприйнятого буттєвого світу і усамітнюється?
А) Поет (Л. Українка, «Давня казка»);
Б) Іван (І. Франко, «Іван Вишенський»);
В) Сулейман Пишний (О. Назарук, «Роксоляна»);
Г) Остап (М. Коцюбинський, «Дорогою ціною»).
7. Проблема, що вирішується в поезії Б. Олійника «Вибір»:
А) Життєвого вибору, стоїчної позиції;
Б) єдності людини з рідною землею; в) роль митця в суспільстві;
г) морального вибору людини.
8. Тема гармонійного єднання людини з природою яскраво зображена в поезії:
А) Т. Шевченка «Ой три шляхи широкії»;
Б) Л. Українки «Давня весна»; В) В. Сосюри «Любіть Україну»;
г) В. Підпалого «тиха елегія».
9. Постать українського мислителя XVII ст.— це герой твору:
а) і. Франка «Іван Вишенський»; Б) О. Назарука «Роксоляна»;
В) «Слово про похід Ігорів»; г) В. Сосюри «Любіть Україну!».
10. Класичним взірцем українського «театру корифеїв» є:
А) М. Коцюбинського «Дорогою ціною»;
Б)  Карпенко-Карого «Сто тисяч»;
В) В. Дрозда «Білий кінь Шептало»;
Г) І. Франка «Іван Вишенський».
11. Символічним у творі М. Коцюбинського «Дорогою ціною» можна вважати образ:
А) Дунаю; б) Вітру, В) хмари; г) пожежі у плавнях.
12. Кого у творі «Слово про похід Ігорів» називають буй-туром?
а) Святослава; б) Ігоря; в) Ярослава; г) Всеволода.За кожну правильну відповідь встановлюється 1 бал.
Примітка.
Конкурс «Відгадай твір»
Завдання для першої команди
1. Ой ти станеш за шабелькою, А я з кулаками, Ой, щоб слава не пропала Проміж козаками. {Народна пісня «Зажурилась Україна»)
2. З багатого хоч я й візьму — Убогому даю. Отак гроші поділивши, Я гріхів не маю. (Народна пісня «За Сибіром сонце сходить»)
3. Бо я вже потурчилась, Побусурманилась Для розкоші турецької, Для лакомства нещасного» (Народна дума «Маруся Богуславка»)
4. Почнем же, браття, повість цую Од старого Володимира до нинішнього Ігоря, Який укріпив ум своєю мужністю; Сповнившись ратного духу, Він навів свої хоробрі полки На землю Половецькую За землю Руською. («Слово про похід Ігорів»)
5. Не прийнялись три ясени, Тополя всихала, Повсихали три явори, Калина зав'яла. Не вертаються три брати. Плаче стара мати, Плаче жінка з діточками В нетопленій хаті. (Т. Шевченко, «Ой три Шляхи широкії»)
6. Хрест — моє добро єдине, Хрест — одна моя надія, Хрест — одне моє страждання, Одинока вітчина. (Франко, «Іван Вишенський»)
7. «Дівчина гарненька, ставненька. Нижню половину її вроди облягали вичовгані джинси. Верхню — розписаний незрозумілими гаслами балахон. На голові хвацько сиділа червона шапочка». (Є. Дудар, «Червона Шапочка»)
8. Там уряд «блюде» закони, Дба про всіх, немов про рідних, За провинності ж карає — Тільки бідних, тільки бідних. (В. Самійлен-Ко, «Ельдорадо»)
9. Мав од дикого звіра, тікало од пана і панщини все, що не запліс-ніло в неволі, не втратило ще живої душі, тікало, щоб здобути собі те, за що предки виймали шаблі з піхов або ставали до бою з кіллями та вилами». (М. Коцюбинський, «Дорогою ціною»)
10. Товар нравиться — візьміть, не нравиться — не беріть. Ми не нужаєм-ся в покупателях: ми їх розпустили і розпускаємо, може, міліон, і всі благо дарять... Ви знаєте, теперечки етіх дєнєг скрізь доволі, може, і у вас у кишені єсть такі самі. (7. Карпенко-Карш, «Сто тисяч»)
11. ...Бо кажуть дитино. Що мова наша — солов'їна Гарно кажуть Але затям собі Що колись Можуть настати і такі часи Коли нашої мови Не буде пам'ятати Навіть найменший Соловейко. (7. Малкович, «Свічечка букви ї»)
12. Його рубали, а він ріс! На місці зрубаного дуба Росли нові!.. І навіть хмиз Угору дерся!.. (В. Сосюра, «Сад»)
Примітка. За кожну правильну відповідь встановлюється 1 бал.
Завдання для другої команди
1. Лунали б тоді мої мрії І щастя моє таємне, Ясніше, ніш зорі яснії, Гучніші, ніж море гучне. (Л. Українка, «Хотіла б я піснею стати»)
2. Страшно впасти у кайдани, Умирать в неволі, А ще гірше — спати, спати, І спати на волі — І заснути на вік-віки, І сліду не кинуть Ніякого, однаково. (7і. Шевченко, «Минають дні, минають ночі»)
3. Тоже ми собі привелику гордість мали: Проти божих церков уїжджали, Шлички із голов не здіймали, На своє лице хреста не клали, Милосердного творця на поміч не призивали, Да по улицях кіньми розбивали, Кров християнську на сиру землю проливали! (Народна дума «Буря на Чорному морі»)
4. Гей, поїхав Хмельницький К золотому Броду,— Гей, не один лях лежить Головою в воду. (Народна пісня «Чи не той то хміль»)
5. Не поет, хто забуває Про страшні народні рани, Щоб собі на вільні руки Золоті надіть кайдани! (Л. Українка, «Давня казка»)
6. Для нас воно в світі єдина, одна Як очі її ніжно-карі... Вона у зірках, і у вербах вона, І в кожному серці ударі... (В. Сосюра, «ЛюБіть Україну!»)
7. То буде бій... А зараз мертво Лисніє холодом квадрат. Іду і поруч твердо Крокує Честь — мій секундант. (Б. Олійник, «Ринг»)
8. Коли мене питають: «Україну Чи зможеш ти забудь на чужині?» — Кричу: «Кладіть отут у домовину Живим!.. Однаковісінько мені... (В. Підпалий, «Тиха елегія»)
9. «Обікрали... ограбили... Пропала земля Смоквинова! Нащо ви мене зняли з вірьовки? Краще смерть ніж така потеря!» (7. Карпен-Ко-Карий, «Сто тисяч»)
10. «Вільний дух народу ще тлів під попелом неволі. Свіжі традиції волі, такі свіжі, що часом трудно було відрізнити сьогодні од вчора, підтримувати жевріючу під попелом іскру» (М. Коцюбинський «Дорогою ціною»)
11. То було дитинство, і пахло воно молоком та конюшиною. Потім вони до самого вечора паслись удвох на лісових галявинах та просіках. І мати розповідала про гордих білих коней — його дідів та прадідів, що арцювали на залитім різноколірними вогнями помості, і милуватися їхньою красою щовечора сходились людські натовпи. (В. Дрозд, «Білий кінь Шептало»).
12. У новій депеші, що надійшла зверху, хвалили лісове господарство за вчасне вжиття заході по охороні лісу. І надіслали інструкцію з п'ятисот колод, як берегти ліс від пожежі (Є. Дудар, «Лісова казка»). Примітка. За кожну правильну відповідь встановлюється 1 бал.
Список з української літератури
для 9 класу
Біблія. Легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея. Притча про блудного сина. Притча про сіяча
«Слово о полку Ігоревім»
Іван Котляревський. «Енеїда», «Наталка Полтавка»
Григорій Квітка-Основ’яненко. «Маруся»
Микола Гоголь. «Тарас Бульба»
Пантелеймон Куліш. «Чорна рада»
Марко Вовчок. «Інститутка»
Д/з: опрацювати список літератури на літо













Немає коментарів:

Дописати коментар