27.05
Українська мова
5-А клас
Тема: «Узагальнення вивченого протягом року»
Із класної роботи (на вибір, три завдання -
письмово)
Мозкова атака.
Відгадати загадки за звуками і скласти вислів з трьох слів:
1) Приголосний, глухий. Моя пара [х].
2) Приголосний, твердий, дзвінкий. Не маю пари. Знайдіть мене у слові рак.
3) Голосний, ненаголошений. В алфавіті позначають першою літерою.
4) Приголосний, глухий. Моя пара [з].
5) Голосний, наголошений. В алфавіті позначають першою літерою.
6) Приголосний, твердий, дзвінкий. Моя пара [ф].
7) Приголосний, м'який, дзвінкий. Не маю пари, знайдіть мене у слові рясно.
8) Голосний, ненаголошений, зараз позначаю один звук. В алфавіті позначають
останньою літерою.
9) Приголосний, твердий, глухий. Моя пара [д].
10) Голосний. Наголошений. Але навіть у ненаголошених складах вимовляюсь
чітко. В алфавіті мене поставили після літери т.
11) Голосний, ненаголошений, позначаю два звуки. В алфавіті є восьмою
літерою.
12) Приголосний, глухий. Моя пара [з].
13) Приголосний, пом'якшений, дзвінкий. Моя пара [ф].
14) Голосний наголошений. Завжди позначаю один звук і пом'якшую
приголосний.
15) Приголосний. твердий, глухий. Моя пара [д].
Краса врятує світ.
М’ята — оберег дитини та її здоров'я.
Завдання на звуковий аналіз
Який розділ науки про мову ми з вами тільки-но згадали? (Фонетика)
Зробити звуковий розбір слів:
М'ята, врятує, щільний, Україна, переплітається, безсмертник.
Індивідуальні завдання на картках
Правильну вимову відображає фонетичний запис слів у рядку
А кожух [коужух]; левада [леивада]
Б приносить [приносиет']; походжає [походжай´е]
В голубка [гоулупка]; свято [с'в'ато]
Г промінчик [пром'ін'чиек]; земля [зеимл'йа]
Д кишеня [киешен'а]; зозуля [зозул'а]
Безсмертник у віночку дарує здоров'я, загоює найтяжчі рани.
І назва у нього символічна: без смерті прожити.
Орфографія.
До речі, як написали слово «безсмертник»?
Яка наука про мову вивчає грамотне написання слів?
Словниковий диктант
Предовго, приплести, прірва, сплести, розплести, пречудовий, прекрасний,
безжальний, привабливий, прикордонний, присісти, беззахисний.
Перевіримо ланцюжком, із коментуванням.
Знайдіть слово, яке «випадає» з правила.
Індивідуальна розподільна робота на картках
Запишіть слова на три колонки, відповідно до завдання.
Префікс С
|
Префікс З
|
Префікс ЗІ
|
…сохла, …в'яла, …постерігач, …малку, …тиснути, …грів, …ріс, …брати,
…фотографований, …стрибнути, …шити.
Таблиця неповна, не достає одного слова, щоб колонки були повністю
заповнені. Допишіть його самостійно.
. Ці дрібненькі біленькі квіточки здалеку нагадують велику квітку, її
називають у народі деревцем. Коли квіти відцвітають, вітер розносить насіння
далеко – далеко. Та хоч би де проросла ця рослина, вона завжди цвіте. Тому й
вплели її люди до віночка як символ нескореності.
Орфоепія.
Скажіть, а на який склад падає наголос у назві цієї квітки?
Яка наука вивчає правильну вимову слів?
Попрацюємо із наголосами.
Словниково-наголошений диктант
Чорнозем, чорнослив, яловичина, курятина, ознака, окріп, листопад.
Індивідуальна робота на картках
Розставте наголоси у словах.
Байдуже, дочка, донька, ведмедиця, загадка, каталог, колесо, кулінарія,
одинадцять, фартух, цемент, центнер.
Отримуєте у віночок четверту квітку мак. Мак у віночку –
символ боротьби українського народу за волю, незалежність.
Синтаксис і пунктуація.
Зробити синтаксичний розбір речення із коментуванням.
ім.ПП дієсл.ПДП спол. ім.ПП дієсл.ПДП ім. спол. займ ім. прийм. прикм.
ім.
Предки вірили, що мак захищає людину і її домівку від нечистої сили.
Речення складне, розп, неокл,
1 – двоскл., непош, неокл, неускл, ств.
2 – двоскл., пош, неокл, ускл. однорідними додатками, ств.
Індивідуальні завдання на картках
Виписати самостійно словосполучення і розібрати його.
Барвінок — символ життя, провісник весни і безконечної
пам'яті.
Будова слова.
Розберіть слово «барвінок за будовою.
З яких морфем складається це слово?
Яким способом утворено?
Які ще способи творення слів знаєте?
Завдання
Дівчатам – змінити форму слова «барви»
Хлопцям – утворити нові слова.
В нас є ще квітка – чорнобривці. Дівчатам
вплітали чорнобривці, щоб гарними на вроду були, чорнобривими.
Яким способом творення утворена назва цієї квітки?
Індивідуальна робота на картках
Заповнити таблицю
слово
|
префікс
|
корінь
|
суфікс
|
закінчення
|
Пречудовий
|
||||
Росте
|
||||
Безмежно
|
||||
Безмежне
|
||||
Синій
|
||||
Дзвіночок
|
Дзвіночок – символ відкритості, вдячності, яка дає місце для
мудрості.
Лексика.
Соняшник. Це символ праці, багатства, сили, успіху ,а ще соняшник
вважається найміцнішим серед квітів.
Спробуйте дати пояснення, тлумачення значення назви цієї квітки.
Завдання
За моїм описом «впізнати» слово і записати його.
Книга, в якій в алфавітному порядку подано слова певної мови? (Словник)
Одна з дванадцяти обов'язкових страв на святковому столі у Святий вечір,
яку готують із пшениці і заправляють тертим маком, горіхами, медом чи
узваром? (Кутя)
Як називається перекошений квадрат? (ромб)
Вода, яка нагріта до 100 градусів, називається (пар).
Одяг для стін. (шпалери)
Закріплений на металевому стержні складений каркас, обтягнений тканиною для
захисту від дощу чи сонця. (Парасолька)
Пристрій для їжі, що має форму ручки з кількома зубцями. (Виделка)
Назва другого дня тижня. (Вівторок)
Як називається свято зустрічі весни? (масляна)
Як називається тверда вода? (Лід)
Скільки бук в українській абетці? (33)
Найвідоміший символ України? (калина)
Отримуєте у віночок наступну квітку. Калина – символ
України, символ краси та дівочої вроди. Це дерево нашого українського роду.
Колись воно пов'язувалося з народженням Всесвіту і назву свою взяло від давньої
назви Сонця — Коло.
Цвіт яблуні, це символ материнської любові
Д/з: скласти твір-опис (до 7-8 речень) однієї з квіток
ДОДАТОК ДО УРОКУ
Квіти
М'ята
Безсмертник
Деревій
Мак
Барвінок
Чорнобривці
Дзвіночок
Соняшник
Калина
Індивідуальні картки (на вибір, одне завдання - письмово)
№1.
Правильну вимову відображає фонетичний запис слів у рядку
А кожух [коужух]; левада [леивада]
Б приносить [приносиет']; походжає [походжай´е]
В голубка [гоулупка]; свято [с'в'ато]
Г промінчик [пром'ін'чиек]; земля [зеимл'йа]
Д кишеня [киешен'а]; зозуля [зозул'а]
№2
Запишіть слова на три колонки, відповідно до завдання.
Префікс С
|
Префікс З
|
Префікс ЗІ
|
…сохла, …в'яла, …постерігач, …малку, …тиснути, …грів, …ріс, …брати,
…фотографований, …стрибнути, …шити.
Таблиця неповна, не достає одного слова, щоб колонки були повністю
заповнені. Допишіть його самостійно.
№3
Розставте наголоси у словах.
Байдуже, дочка, донька, ведмедиця, загадка, каталог, колесо, кулінарія,
одинадцять, фартух, цемент, центнер.
№4
Заповнити таблицю
слово
|
префікс
|
корінь
|
суфікс
|
закінчення
|
Пречудовий
|
||||
Росте
|
||||
Безмежно
|
||||
Безмежне
|
||||
Синій
|
||||
Дзвіночок
|
27.05
Українська мова
9 клас
Тема: «Пунктуація»
Пунктуаційний
практикум (комунікативна
компетентність).
— Спишіть текст,
ставлячи пропущені розділові знаки. Доберіть заголовок, визначте тему, основну
думку та стиль мовлення.
Настає літо і
розлившись нестримною повінню хату затоплює зелень здіймаються темно-зелені
хвилі кукурудзи водоспадами ллється в’юнка квасоля пливуть задумливо
погойдуючись ясночолі соняшники.
Наближається осінь і
дорогою повз неї проїжджають навантажені зерном автомашини. А над нею вдень і
вночі ключами і зграями поодинці пролітають птахи лелеки і журавлі дикі гуси і
стрижі і граки.
Зима по-святковому
прибирає опустілі ниви і тоді Чумацький Шлях довго дивиться згори на засніжену
хату і будить мрії про ніким ще не бачені досі далекі світи.
Людину прив’язує до
певного місця дім де вона народилася природа знайома їй змалку. Звідси від
цього острівця землі і починається Вітчизна (А. Чайковський).
Скарби
фразеології (загальнокультурна
компетентність).
— Доповніть прислів’я
та приказки, використовуючи матеріал з довідки. Поясніть постановку розділових
знаків у наведених складних реченнях. Як впливає інтонація речення на його
розділові знаки? Визначте типи складних речень. Зробіть висновок, для яких
жанрів художньої літератури властиві ці синтаксичні конструкції.
Ластівки літають
низько — ... 2. Учений іде, ... 3. Книга вчить, ... 4. Всяк розумний по-своєму:
... 5. Навчай інших — ... 6. Життя як стерня: ...
Довідка: як на світі жить; не пройдеш, ноги не вколовши;
один спершу, а другий потім; а неук слідом спотикається; дощ і буря близько; і
сам навчишся.
Пояснювальний
диктант.
Метод
«Прес».
— Поставте розділові
знаки і поясніть їх уживання, при цьому використовуючи такі поняття: я
вважаю, що...; тому що...; отже...
Там вечір дихає
туманами, йому зоря з дитинства сниться(М. Сингаївський).2. А я то добре собі
знаю: словами люди серце гоять (Г. Чубач). 3. Повіяв вітер по долині
— пішла дібровою луна (Т. Шевченко). 4. В одну мить розсунувся
простір і стали ближчими зорі (Ю. Мушкетик). 5. Спитала смерть у
мудреця: «Якої хочеш смерті?». А він говорить: «Я б хотів за книгою умерти».
Спитала смерть у вояка: «А ти б хотів якої?». А він: «Геройськи у бою накласти
головою!» Спитала у закоханих, що стріла серед ночі... «А ми, — говорять їй
вони, — ніякої не хочем» (С. Тельнюк).
Робота з підручником на ст.132-133
Виконати вправу 4 (письмово)
Д/з: виконати вправу 5 на ст. 133 (письмово)
27.05
Українська література
9 клас
Тема: «Література рідного краю №2. Ознайомлення із творами
письменників - земляків»
Олександр Теофілович Богачук народився в 1933 році в селі
Сокіл Рожищенського району. Після закінчення десятирічки навчався на
історико-філологічному факультеті Луцького педагогічного інституту ім. Лесі
Українки. Працював в районних газетах, обласному управлінні по пресі,
відповідальним секретарем Рівненської письменницької організації. О. Богачук –
автор ряду поетичних збірок та двох п’єс. У співавторстві з відомими
композиторами – Г. Майбородою, К. Домінченом, В. Кирейком, В. Верменичем та
іншими створив ряд відомих пісень. Помер Олександр Богачук у 1994 році.
Похований в Луцьку.
Рекомендованi твори:
На лісовому озері: Вірші .- К.: Веселка, 1974.Крик попелу:
Поезії. – К.: Рад. письменник, 1978.Стогін землі :Поезії. – Львів: Каменяр,
1983. Гроно: Поезії .- К.: Дніпро, 1984.Цвіт роси: Поезії .- К.: Молодь, 1988.
Горик Ніна Петрівна
Народилася в селi Забужжя Любомльського району 7 вересня
1957 року. У рiдному селi пiшла до школи. Разом зi знаннями за шкiльною
програмою багато брала для себе iз перiодичних видань, забороненої тодi
лiтератури, зокрема, ще в дитячi роки ознайомилась з новелами Василя Симоненка.
У шкiльнi роки почала писати вiршi, була членом лiтературної студiї <Хвилi
Свiтязя>, якою керував Олександр Хоменчук, спробувала свої сили в
журналiстицi, пишучи першi кореспонденцiї в мiсцеву пресу. У 1974 роцi
закiнчила Забузьку десятирiчку i вступила на фiлологiчний факультет Луцького
державного педагогiчного iнституту iменi Лесi Українки. По закiнченню розпочала
трудову дiяльнiсть у школi селища Головно Любомльського району. Дружнiй i
доброзичливий шкiльний колектив став другим учительським iнститутом, який
навчив ставитись до працi не як до ремесла, а як до способу життя. Саме тут
розкрився її вчительський талант. Нiна Горик вiдчула велике бажання служити
слову, робити все для того, щоб дiти полюбили свою рiдну українську мову, щоб
викладання велося якiсно, цiкаво, незабутньо.
Пiсля одруження Нiна Горик переїздить до Ковеля, де працює в середнiх школах № 7, № 11, викладає українську мову та лiтературу в Ковельському машинобудiвному технiкумi. Не просто адаптується до мiської школи, не завжди вистачає тепла i дружнього слова пiдтримки вiд колег, але на першому мiсцi для Нiни Петрiвни завжди були учнi - саме для них вiддавала розум i душу, творчий потенцiал i лiтературний талант. Бiльше десяти рокiв пропрацювала Нiна Петрiвна у загальноосвiтнiй школi № 1 м. Ковеля, саме тут вiдбулась як вчитель-методист. У 1997 роцi розпочинає спiвпрацю з фаховим журналом <Дивослово>, де були видрукуванi першi її публiкацiї, а протягом 1997-1999 рокiв - <Тематичнi розробки урокiв з української лiтератури для 10 класу>, в основу яких лягли особиста методика та особистi пiдходи до викладання української лiтератури в загальноосвiтнiй школi. В 2002 роцi цей посiбник вийшов окремою книгою у видавництвi <Освiта>. Нiна Петрiвна Горик працює у складi Всеукраїнського банку експертiв посiбникiв та пiдручникiв. У 1998 роцi бере участь у Всеукраїнському конкурсi <Вчитель року>, де виходить на третiй, фiнальний етап конкурсу, що вiдбувся у Миколаєвi, i стає лауреатом фахових змагань.
Будучи практикуючим вчителем-предметником, Нiна Горик не пориває з творчiстю. З 1980 року вона була активним членом лiтературної студiї <Лесин кадуб>, де тiсно спiвпрацювала з Петром Махом, Михайлом Проньком, Василем Геєм, якi були суворими рецензентами i одночасно добрими друзями i наставниками, вiрили в її талант, в її сили. В рiзнi роки друком виходять її поетичнi збiрки <Волинь моя, воле>, (у збiрцi <Айстри>, 1990), <Територiя слова> (1993), <Повернення Мавки> (2004). Знає Нiну Петрiвну i наймолодший читач, у 1997 роцi видається книга вiршiв для дiтей <Погожою дниною над Україною>.
У 80-их роках ХХ столiття на хвилi нацiонального пiднесення Нiна Горик бере активну участь у вiдродженнi товариства <Просвiта> у Ковелi, керує лiтературною студiєю при газетi <Вiстi Ковельщини>, працює головою Ковельського осередку Мiжнародної органiзацiї <Жiноча Громада>. Своєю самовiдданою працею утверджує державнiсть української мови.
Нiна Горик - лауреат обласної освiтянської премiї iменi Лесi Українки. Указом Президента України Вiктора Ющенка вiд 20 сiчня 2006 року отримує звання <Заслужений вчитель України>. Сьогоднi Нiна Петрiвна поєднує вчительську працю з керiвництвом Волинською органiзацiєю Нацiональної Спiлки письменникiв України, яку очолила на початку 2006 року.
Пiсля одруження Нiна Горик переїздить до Ковеля, де працює в середнiх школах № 7, № 11, викладає українську мову та лiтературу в Ковельському машинобудiвному технiкумi. Не просто адаптується до мiської школи, не завжди вистачає тепла i дружнього слова пiдтримки вiд колег, але на першому мiсцi для Нiни Петрiвни завжди були учнi - саме для них вiддавала розум i душу, творчий потенцiал i лiтературний талант. Бiльше десяти рокiв пропрацювала Нiна Петрiвна у загальноосвiтнiй школi № 1 м. Ковеля, саме тут вiдбулась як вчитель-методист. У 1997 роцi розпочинає спiвпрацю з фаховим журналом <Дивослово>, де були видрукуванi першi її публiкацiї, а протягом 1997-1999 рокiв - <Тематичнi розробки урокiв з української лiтератури для 10 класу>, в основу яких лягли особиста методика та особистi пiдходи до викладання української лiтератури в загальноосвiтнiй школi. В 2002 роцi цей посiбник вийшов окремою книгою у видавництвi <Освiта>. Нiна Петрiвна Горик працює у складi Всеукраїнського банку експертiв посiбникiв та пiдручникiв. У 1998 роцi бере участь у Всеукраїнському конкурсi <Вчитель року>, де виходить на третiй, фiнальний етап конкурсу, що вiдбувся у Миколаєвi, i стає лауреатом фахових змагань.
Будучи практикуючим вчителем-предметником, Нiна Горик не пориває з творчiстю. З 1980 року вона була активним членом лiтературної студiї <Лесин кадуб>, де тiсно спiвпрацювала з Петром Махом, Михайлом Проньком, Василем Геєм, якi були суворими рецензентами i одночасно добрими друзями i наставниками, вiрили в її талант, в її сили. В рiзнi роки друком виходять її поетичнi збiрки <Волинь моя, воле>, (у збiрцi <Айстри>, 1990), <Територiя слова> (1993), <Повернення Мавки> (2004). Знає Нiну Петрiвну i наймолодший читач, у 1997 роцi видається книга вiршiв для дiтей <Погожою дниною над Україною>.
У 80-их роках ХХ столiття на хвилi нацiонального пiднесення Нiна Горик бере активну участь у вiдродженнi товариства <Просвiта> у Ковелi, керує лiтературною студiєю при газетi <Вiстi Ковельщини>, працює головою Ковельського осередку Мiжнародної органiзацiї <Жiноча Громада>. Своєю самовiдданою працею утверджує державнiсть української мови.
Нiна Горик - лауреат обласної освiтянської премiї iменi Лесi Українки. Указом Президента України Вiктора Ющенка вiд 20 сiчня 2006 року отримує звання <Заслужений вчитель України>. Сьогоднi Нiна Петрiвна поєднує вчительську працю з керiвництвом Волинською органiзацiєю Нацiональної Спiлки письменникiв України, яку очолила на початку 2006 року.
Рекомендовані
твори:
Погожою дниною над Україною: Вірші.- К.: Веселка, 1997.
Горик Н. Волинь моя, воле:: Поезiї // Айстри. - К., 1990. - С. 97-115.
Горик Н. Повернення Мавки: Поезiї. - Луцьк: Надстир'я, 2004. - 96 с.
Горик Н. Погожою дниною над Україною: Вiршi. - К.: Веселка, 1997. - 14 с.
Горик Н. Територiя слова: Поезiї. - Луцьк: Надстир'я, 1993. - 96 с.
Горик Н. Волинь моя, воле:: Поезiї // Айстри. - К., 1990. - С. 97-115.
Горик Н. Повернення Мавки: Поезiї. - Луцьк: Надстир'я, 2004. - 96 с.
Горик Н. Погожою дниною над Україною: Вiршi. - К.: Веселка, 1997. - 14 с.
Горик Н. Територiя слова: Поезiї. - Луцьк: Надстир'я, 1993. - 96 с.
Д/з: підготуватися до уроку-підсумку
27.05
Українська мова
11 клас
Тема: «Епістолярний етикет – невід’ємна складова української
мовленнєвої культури. Електронне листування»
Робота з підручником на ст. 264 – 265
Робота з підручником на ст. 264 – 265
Опрацювання таблиці на ст. 264
Виконання вправ: 796, 797 (усно)
Виконання вправ: 798, 799 (письмово)
Д/з: опрацювати тему 41, виконати вправу 800 (письмово) ,повторити правила про фонетику
https://vseosvita.ua/library/test-fonetika-pidgotovka-do-zno-110054.html
- Тест " Фонетика". Підготовка до ЗНО
https://www.youtube.com/watch?v=7pugbBC6nh8
– ЗНО. Фонетика
https://www.youtube.com/watch?v=hjUNJk3HMCY
- ЗНО. Українська мова. 1.1. Фонетика. Голосні та приголосні звуки. Алфавіт
Немає коментарів:
Дописати коментар