пʼятниця, 22 травня 2020 р.

Дистанційне навчання під час карантину


22.05
Українська мова
5 –А клас
Тема: «Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія»
https://www.youtube.com/watch?v=X_vLa6Z47r8 - § 68. Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія
 Робота з підручником на ст.194 -196
Виконання вправ: 521,522, 523, 524 (письмово)
Д/з: опрацювати параграф 68, виконати вправи: 525, 527 (письмово)
22.05
Українська мова
11 клас
Тема: « Сфери поширення і головне призначення. Церковні служби, молитва, повчання, проповіді; богослужбові книги, спілкування в конфесіях, культових установах»
Богослужбові книги
Євангеліє - складається з чотирьох перших книг Нового Завіту, написаних євангелістами МатеємМаркомЛукою та Іоаном. Євангеліє містить оповідання про земне життя Ісуса Христа: Його вчення, чудеса, хресні страждання, смерть, славне Воскресіння і Вознесіння Його на небо. Богослужбове Євангеліє має ту особливість, що, крім звичайного поділу на глави і стихи, ділиться ще на особливі частини, названі "зачалами". В кінці книги розміщується покажчик: коли читати те чи інше зачало.
Апостол - так називається книга, яка містить такі книги Нового Завіту: Діяння святих апостолів, соборні послання апостолів Петра, Павла, Якова, Йоана (крім книги Апокаліпсис, або Одкровення). Книга Апостол так само, як і Євангеліє, розділена, крім розділів і стихів, на "зачала", з вказівкою в кінці книги, коли і яке зачало читати.
Псалтир - книга складається з псалмів більшість з яких є молитвами і откровеніями царя Давида. У своїх молитвах (псалмах) Давид відкриває перед Богом свою душу, всі свої радощі, печалі, кається у скоєних гріхах, прославляє безкінечні Божі чесноти, дякує Йому за всі Його милості, благодіяння, тому Псалтир використовується, на богослужінні, частіше за всі інші богослужбові книги. Вона поділена на двадцять частин — кафизми. Кожна кафизма поділяється на три підчастини — слави.
Часослов — церковно-богослужбова книга, що містить молитви щоденних церковних служб, призначена для вжитку священиків, читців і співаків. Назва походить від слова «часи» (години) — частини церковної служби. Крім незмінних молитов, у Часослові вміщені змінні піснопіння — тропарікондаки), пасхалії, потрібні вказівки церковного уставу.
Служебник - богослужебна книга для священнослужителів православної церкви з текстами релігійних відправ на кожен день згідно з порядком їх проведення і церковним календарем.[3] Містить три літургії: святих Василія ВеликогоІвана Золотоустого і Літургію Передосвячених Дарів, а також священичі, вечірні й ранкові дияконські молитви і причастя. До основної частини звичайно додається церковний календар і літургічні співи (тропарікондакизадостойники), стихи (прокімени, алілуарії, причасні), кінцеві поминання.
Чиновник — богослужбова книга, призначена для Архієрейського богослужіння. Крім послідовностей літургії містить послідовності чину рукоположення і присвят, освячення храму та антимінсів і деякі інш.
Требник - церковна книга, яка містить тексти богослужінь і молінь, що виконуються для окремих осіб чи груп (треби) і не пов'язані із святими місцями (церква, престол) та церковним календарем (свята, обходи). Требник використовується для обрядів хрещення, миропомазання, покаяння, шлюбу, висвячень і різних треб (похорон, освячення дому) та містить пасхалію.
Типікон — книга зразків, збірник церковних приписів (рубрик), як відправляти окремі нічнодневні богослуження у тому чи іншому випадку. Богослуження у Східній Церкві відбуваються у різних циклах, які між собою переплітаються, з чого виникають різноманітні комбінації відправ. Типик збирає в одне всі можливі комбінації і подає точні вказівки, як у тому чи іншому випадку «уставно», тобто зразково відправляти те чи інше богослуження.
Тріо́дь — богослужбова книга для перед- і повеликоднього часу церковного календаря. Є дві Тріоді:
пісна, у якій вміщені пісні переважно покаянного змісту, пристосовані до Великого посту, здебільше у формі трьох пісень;
Октоїх, або Восьмигласник, має у собі піснеспіви (тропарі, кондаки, канони та ін.), поділені на вісім наспівів чи "гласів". Кожен "глас", у свою чергу, містить у собі піснеспіви на всю седмицю, отже, служби Октоїха повторюються раз на вісім тижнів. Поділ церковного співу на гласи було здійснено знаменитим піснеспівцем грецької Церкви св. Іоаном Дамаскином (VIII ст..)
Мінея місячна містить у собі молитви на честь святих на кожен день року й урочисті служби на свята Господні та Богородичні, що припадають на певний день місяця. За числом 12 місяців вона поділяється на 12 окремих книг.
Місса́л (лат. Missale) — в Римо-католицькій церкві богослужбова книга, яка містить тексти меси з супутніми текстами: статутними рубриками, змінними частинами, календарем.
Градуал (лат. graduale) – піснеспіви, що виконуються у літургіях римо-католицької та лютеранської церков між великими читаннями Апостолів та Євангелія. Градуалом називається також обіходні книги, що містять такі піснеспіви.
Ірмоло́гіон — співацька православна книга, збірник ірмосів (давньоруських гімнів) православної служби. Походить з Візантії (Х століття). Ірмологіон повного складу містить близько 1050 ірмосів.
Богослужбове евангеліє

Апостол

Псалтир.jpg
Псалтир

Псалтир

Часослов.jpg
Часослов

Болгарський часослов 1566 року

Чиновник УПЦ.jpg
Чиновник УПЦ

Требник.jpg
Требник

Триодь пісна Петра Могили

Октоїх.jpg
Октоїх

Мінея

Міссал

Робота з підручником на ст. 229-233
Опрацювання таблиці на ст. 229
Виконання вправи: 632, 636 (усно)
Виконання вправ: 633, 634, 637(письмово)
Д/з: опрацювати теми: 38, 39, виконати вправу 638 (письмово)

22.05
Українська література
11 клас
Тема: «Юрій Іздрик. Поезії: «Молитва», «Вишиванка»
https://www.youtube.com/watch?v=j6dKXKZlTjA – Юрій Іздрик – Молитва (Відеопоезія)
https://svitppt.com.ua/ukrainska-literatura/izdrik.html - Презентація на тему: «Іздрик»
Робота з підручником на ст. 230-232
Виразне читання поезій на ст.231
Д/з: 1.  Опрацюйте матеріал про творчість поета Ю. Іздрика (підручник с.230).
2. Прочитайте вірші "Вишиванка", "Молитва" та випишіть із них приклади художніх засобів.
3. Дати відповіді на запитання на ст. 231-232 (письмово)

22.05
Українська мова
9 клас
Тема: «Орфографія»
Орфографія (від гр. orthos - прямий, правильний, рівний і grapho - пишу) - це правопис. Орфографія містить кілька розділів, кожен з яких є сукупністю правил, що базуються на певних принципах.
 Орфограма (від гр. orthos- правильний і gramma- буква) - правильне написання (таке, що відповідає правилам або традиціям), яке потрібно вибрати з ряду можливих.
Орфографічний практикум.
— Спишіть слова, ставлячи, де потрібно, апостроф.
Пів..юрти, пів..Ялти, духм..яний, миш.. як, торф..яний, інтерв..ю, інфекція, грав..юра, черв..як, пів..ящика, мавп..ячий, пів..яблука, дит..ясла, різьб..яр, розв..язати, св..ятковий, Лук..янченко, між..яру- сний, б..юро, від.хднати, моркв..яний.
 Словниковий диктант. 
 У кожному слові визначити орфограми, вказати орфограми буквені й небуквені. Слова з двома орфограмами підкреслити.
 Висота, берег, відлуння, туманний, м’ята, синь,  Львів, усміхається,  переливається, премилий, приєднатися, з’єднання, прірва, розмаїтий, безстрашний, беззмістовний, блакитний,  водограй, животворний, яскраво-бірюзовий, пів-Ялти, пів’ялини, проф. Яковенко,  директор, імідж, ієрогліф, настурція,  інвестиція,  сузір’я  Галактика, Чумацький Шлях.
Робота з підручником на ст.132
Виконати вправу 4 (письмово)
Д/з: виконати вправу 5 на ст. 133 (письмово)

22.05
Українська література
9 клас
Тема: «ПЧ №4. Відгук на самостійно прочитаний сучасний твір
Відгук — це одна з найбільш часто використовуваних форм шкільних творів. Написати розгорнутий відгук на книжку або твір — з цим завданням учні вперше стикаються вже в молодших класах, і цей вид письмових робіт буде супроводжувати їх аж до старшої школи, де відгук зміниться більш складним видом твору — рецензією. втім, відгуки на книжки пишуть і дорослі — коли твір дуже сподобався або навпаки — не сподобався зовсім.
Відгук — це текст, у якому дають оцінку прочитаного, почутого, побаченого, висловлюють ставлення до нього. Мета відгуку — описати свої почуття та думки, які з’явилися від знайомства з автором і його твором, а також рекомендація книжки або твору іншим читачам. відгук може бути написаний у вигляді міркування, тоді він зазвичай містить тезу (думка читача про книжку), докази справедливості цієї думки; висновок (загальна оцінка книжки); рекомендації (кому прочитати цю книжку). відгук також може бути написаний у стилі вільного письма. З одного боку, писати будь-який вільний твір досить легко: коли немає заданих меж і можна озвучувати лише власні думки, є більше простору для творчості. але є у цієї медалі й зворотний бік — такий твір може виявитися досить сумбурним. Щоб цього не сталося, пропоную покроковий план складання відгуку на прочитаний твір.
— Подивіться на автора і назву книжки. Чи знайоме вам прізвище письменника? Що вам про нього відомо? Згадайте важливе. Що ви скажете про назву книжки? Чи привернула вона вашу увагу? Можливо, створила певний настрій або натякнула, що чекає на вас у творі? Скажіть про це кілька слів. Зверніть увагу! На початку вашого твору важливо дати короткі відомості про прочитану книжку: ім’я автора, назву твору, в якому році він написаний автором, місце і час представлених у  книжці подій, хто стоїть у центрі оповіді.
— Ви вказали автора і назву. тепер час переходити до основної частини відгуку: дайте відповідь на головне питання — про що ця книжка? опишіть місця у творі, які найбільше сподобалися і обґрунтуйте, чому саме. Поду- майте, у чому полягає головна думка розказаної історії? Можна розповісти про те, які риси характеру, вчинки, подвиги героїв викликали найсильніші емоції. Цікаві відгуки виходять, коли є порівняння, зіставлення прочитаного з фактами, відомими з інших книжок або з життя. Чи має книжка виховний потенціал? Який саме? Зверніть увагу! тут не потрібно детально переказувати книжку. важливо — сформулювати головну ідею твору.
— Далі говоримо про головне: сподобалася книжка чи ні. І обов’язково розкриваємо — чому? Чим вас порадувала історія? Що здалося найцікавішим? Чи згодні ви з діями героїв або, можливо, вчинили б по-іншому? раптом у вас є навіть поради для когось з дійових осіб книжки. Пишіть про все, що спаде на думку. в узагальненні ви можете сказати, чи маєте намір продовжити ознайомлюватися з цим автором, прочитати інші його книжки, або ж порекомендувати цю книжку читачам. а можливо (адже відгук може бути і негативним), порадити їм ніколи не брати в руки цієї книжки. У відгуку на книжку краще сказати якомога більше, ніж не сказати нічого. а скоротити ви завжди встигнете!
Відгук на книгу Марини Павленко «Миколчині історії»
 Родина… Звичайне слово, але для кожного з нас це не просто набір літер — це улюблені люди, будинок, затишок, розуміння… І довгий час мені здавалося, що так має бути у всіх. а нещодавно я познайомилася з хлопчиком Миколкою, завдяки якому зрозуміла, що помилялася. він не меш- кає зі мною на одній вулиці, не ходить зі мною до школи, не пише листів. він головний герой книжки Марини Павленко «Миколчині історії».
Миколка — звичайний хлопець, який мешкає у звичайному місті. але його життя не таке тепле і затишне, як моє. У нього теж є родина, але там немає родинного вогника, який зігріває тебе. Його матері немає до нього діла, бо вона зайнята своїм новим чоловіком, а вітчим постійно погрожує його вбити. вони не святкують разом, увечері не обговорюють новини, не п’ють разом чаю… На відміну від мене, він не лягає спати у тепле ліжко. Його помешкання — це халабуда на пустирищі. І єдиний, хто його розуміє, — це пес Найда. На відміну від усіх інших, хто вважає хлопця безхатченком і безпритульним, пес знає, що Миколка — герой і що він хороший. Щоб вижити у цьому суспільстві, йому неодноразово доводиться робити погані речі: красти рибу та іншу смакоту з котячої миски, збирати пляшки по дворах, лазити по смітнику. він розуміє, що чинить погано, але кожен день для нього — це боротьба. Боротьба за те, щоб не стати таким, як вітчим, як хлопці-хижаки, які запрошують його затягнутися цигаркою.
Мені було приємно, що не лише я змогла під драним лахміттям розгледіти душу хлопця. вияви- лося, що і товстуха, хазяйка кицьки Анфіси, змогла прийняти Миколку з Найдою такими, якими вони є, бо розуміла їхню самотність, і однокласниця Катерина почала ставитися до нього якось по-особливому, і Училка подивилася на Миколку з Найдою іншими очима, коли вони знайшли медальйон і віддали його до шкільного музею.
Автор книжки Марина Павленко, мабуть, навмисно останню історію, яка називалася «Святий Миколай», залишила трішки незакінченою, адже ми так і не дізналися, чи чекав на Миколку вдома подарунок під подушкою від Святого Миколая. але я, шановні читачі, чомусь вірю, що подарунок був, і не лише для нього, а й для пса Найди. Мені здається, що його матір врешті-решт почала розуміти, що її син — це найдорожче, що є в кожної жінки. вона обов’язково розірве будь-які стосунки з вітчимом і почне робити все для того, щоб і в їхній сім’ї запалав родинний вогничок. Інакше не може бути… І я в це вірю! а ви?
ЯК ПИСАТИ ВІДГУК НА ХУДОЖНЮ КНИГУ
Відгук на художню книгу пишеться за таким приблизним планом:
- Назва та автор книги, про яку ти будеш писати відгук.
- Про що говориться у книзі?
- Хто головні герої?
- Чи сподобалися тобі їхні характери, вчинки. Чому?
- Які питання виникли у тебе під час читання?
- Чи сподобалася тобі ця книга? Чому?
- Чи радиш ти прочитати цю книгу іншим читачам?
- Які враження викликала у тебе книга?
Відгук на прочитану книгу Льюїса Керрола
«Аліса в країні чудес»
    Мені дуже подобається книга Л. Керрола «Аліса в країні чудес». Вона дуже цікава й красива, з яскравими кольоровими картинками. Більш за все мені в цій книзі подобається те, що вона надзвичайно фантастична. Мабуть, автор цієї книги дуже любив фантастику, йому подобалося описувати фантастичні історії та події.
    Коли я читала цю книгу, я уявляла себе на місці тієї дівчинки, і всі події відбувалися зі мною, а не з нею.
 Я вважаю, що ця книга - найфантастичніша, найцікавіша, і, взагалі, просто найкраща. Я вже давно прочитала цю книгу, але у мене ще й досі залишилось дуже багато вражень і хороших спогадів. До сьогодні я пам'ятаю цю красиву рудоволосу дівчину, зайця, що завжди кудись поспішає і дивиться на годинник. Мене ще дуже вразило те, що така дивна подія виявилась всього лише сном. Я б теж хотіла, щоб мені наснився цей цікавий, смішний, фантастичний випадок. Я раджу всім прочитати цей твір, і якщо ви не вірите моєму слову, я сподіваюсь, що колись все ж таки ви зрозумієте світ фантазій і пригод.
 Мені здається, якщо б не було цієї книги, мій словниковий запас і моє мовлення ніколи б не збагатились. Зараз я пишу відгук і знову згадую мишу Соню, яку так прозвали тому, що вона завжди засинала. Алісу і всіх її друзів.
 Мені дуже сильно сподобалась ця книга! 
Відгук на прочитану книгу
Данальда Соболя «Детективні історії»
 Я іноді замислююся над тим, чому читати книгу цікавіше, ніж дивитися фільм? Потім розумію: читаючи книгу, я представляю героя таким, яким малює його моя уява. Як часто буває таке: після прочитаної книги подивишся фільм і розчаруєшся - герой зовсім не такий, яким я його уявляв...
 У книг є ще одне достоїнство: я можу читати думки героїв. Адже це так здорово! Мені подобається, що книгу можна читати коли захочеш, або коли є час. Що її можна взяти із собою куди завгодно. Хіба це не прекрасно?
 За ті 5 років, що я вмію читати, я познайомився з різними книгами - від казок, історій із життя школярів до містики й детективів.
 Я хочу розповісти про детективи. Багато хто вважає читання детективів порожнім витрачанням часу: кажуть, детективи нічого не вчать. Я хочу посперечатися із цією думкою. Недавно я прочитав серію дитячих детективів автора Д. Соболя. Це невеликі заплутані історії без розв'язки. Доводиться самому шукати відповідь на питання, хто ж злочинець. А якщо в мене не виходило дійти до істини, то наприкінці книги я знаходжу відповіді, які мене дивували своєю простотою.
Ці книги навчили мене спостережливості. Я довідався багато цікавого: виявляється, увігнуті поверхні перевертають зображення, червоні предмети при синіх ліхтарях здаються чорними й багато іншого.
Я сподіваюся, що в житті книги будуть зі мною завжди, тому що в століття комп'ютерів і передових технологій усе ще важливо мати добре серце, бути порядною, а не тільки тямущою людиною. І книги мені допоможуть орієнтуватися в цьому дуже складному й такому цікавому світі.
Д/з: написати відгук на прочитану книгу










Немає коментарів:

Дописати коментар